vrijdag 11 maart 2011

Cynthia England

Met doorzichtig papier een foto overtrekken en van die tekening een paper piecing patroon maken. Die werkwijze zag ik op de website van de Amerikaanse Cynthia England. Haar quilts lijken op schilderijen! In the Southern Tradition is hier een mooi voorbeeld van, het konijntje is een detail uit de achtergrond.

In the Southern Tradition by Cynthia England              Detail;  Detail of In the Southern Tradition by Cynthia England
 
In haar boek Picture Piecing - Creating Dynamic Pictorial Quilts lijkt Cynthia E. de techniek duidelijk uit te leggen.  Daarnaast verkoopt Cynthia England ook patronen en bijzonder stoffen, bedrukt met natuurgetrouwe bloemen, cactussen, grassen, herfstblad, stenen, sneeuwvlokken, zeewater enz.
Bovendien heeft ze een videoserie voor het maken van een pp-blok IJshoorntje, voor beginners, zoals ik......

8 opmerkingen:

  1. Hoi Petri! Veel succes met bloggen. Het is leuk om te doen.
    Ik ben je aan het 'volgen'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier met bloggen het is erg leuk om te doen.
    Zelf heb ik ook drie jaar een blog gehad maar dat bestaat inmiddels niet meer ik had niets meer toe te voegen.
    Nu volg ik anderen, jou blog is weer eens wat anders met leuke informatie over van alles en nog wat wat met quilten te maken heeft, erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Petri,
    Succes met je blog.
    Op de achtergrondfoto herken ik mooi Deventer.
    Lijkt mij een fijne plek om te wonen. Wij kennen het alleen van vakanties.
    Vind het wel lastig om op dit type blogs te reageren, mij lukt dat niet altijd. Weet ook niet waar ik uit moet kiezen vandaar anoniem.
    groeten, Joke W.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aydan jwz mattie (H)11 maart 2011 om 19:13

    Hallo Petri, die ene met die roze bloemen is nog wel oke, dus als je zoiets maakt mag je die nog wel in huis ophangen :'D

    Groetjes Aydushi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deventer op de achtergrond, een prachtige stad om te wonen of te zijn......

    succes met je blog.......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Petri,
    Ik weet even niet hoe je te bereiken anders dan via je blog. :-) Dank voor je reactie, ben benieuwd of je nog naar Veldhoven gaat - hoewel ik me kan voorstellen dat het weer nu eigenlijk te mooi is om een dag in een hal door te brengen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Petri,
    Omdat ik even niet weet hoe anders je te bereiken, plaats ik een berichtje op je blog. Dank voor je reactie - ik ben benieuwd of je nog naar Veldhoven gaat. Hoewel ik me voor kan stellen dat het weer nu niet bepaald uitnodigt om een dag in een hal door te brengen... :-)

    (Net heb ik al eerder een berichtje proberen te posten, maar dat ging mis. Denk ik.)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Petri,
    Kunnen we via onze blogs toch mailen. :-) Toen ik laatst mijn tweede poging deed om een reactie te plaatsen, kreeg ik de melding "wacht op goedkeuring". Misschien heb je daar iets aan?
    Ennuh, groot gelijk dat je van het heerlijke weer hebt genoten! Veel plezier in Wesepe en binnenkort in Vaassen,
    Edith

    BeantwoordenVerwijderen