vrijdag 3 oktober 2014

Tentoonstelling Quiltersgilde 2014

Vorige maand weer de jaarlijkse tentoonstelling van het Quiltersgilde bezocht, dit keer in de Eusebiuskerk te Arnhem. 
Heel veel moois gezien, al vond ik het iets minder spectaculair dan vorig jaar in Alkmaar.



Eén van de meest bijzondere quilts vond ik de quilt in de vorm van een Keltische knoop; "Levenswiel" van Anneke Schoone.


Ook de opvallende quilt "Reconstructed" van Jacqueline Clephas vond ik heel mooi, haar dochter heeft het ontwerp getekend en ook het quilten is naar haar idee.

Bij de artquilts hing mijn eigen IJsselstad "Skyline van Deventer" van Corrie Smit-Ruitenberg;



In dit klassieke quiltje in Ohiostar-patroon "Van Amsterdam naar Denemarken" van Lon Planjer-Eijpe zijn een paar geborduurde fragmenten heel smaakvol verwerkt;

Geïnspireerd door Hundertwasser maakte Anja Bosgra "Boom van de gelukkige zielen". 
De stofkeuze en de vorm van de boom in dit quiltje spreken me erg aan.


Dit fragment is van "Log Cabin in Windmill Blades" van Yuko Kaldenberg, een indrukwekkende quilt van 230 x 230 in een frisse kleurstelling.

Tenslotte een groepsquilt van Art groep 3 uit Nijkerk, "Kandinsky verbindt".

 Fragment



Geen opmerkingen:

Een reactie posten