maandag 28 februari 2011

Wild Breien

Op het prikbord van http://quilten.startpagina.nl/# kwam ik een paar keer iets tegen over wild breien. Nou ben ik bepaald geen held in breien, haken is meer mijn ding. Wild breien (..en haken mag ook!) blijkt een soort wollige variant van graffiti te zijn! Zoals (meestal) jongens met spuitbussen muren en viaducten verfraaien, fleuren (meestal) vrouwen met hun breisels lantaarnpalen, beelden en brugleuningen op. Zelfs Artis moest er aan geloven!

 

Veel meer inspirerende voorbeelden staan op de website van Francine Oomen, de bekende schrijfster van de Hoe overleef ik.... boeken. Nu heeft ze dus ook Hoe overleef ik wild breien geschreven! Van de week maar eens even in de boekhandel gaan kijken. Er staan nog een paar saaie, grijze lantaarnpalen bij mij in de straat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten